Sunday 25 December 2011

tahun baru , azam baru .

5 hari dari sekarang akan menjelang lah tahun baru 2012. adakah tahun 2012 yg dikata kan oleh masyarakat sekeliling adalah tahun akhir zaman? kite tak tahu. hnya Allah  s.w.t  jee yg menentukan nya. tu sume adalah propaganda semata. hanya ramalan jee. siapa lah kita ni nk mghalang apa yg akan terjadi. apa yg kite ptot buat sekarang ni adalah memastikan amalam kita selama kita hidup ini cukup complete untuk mghadap Nya pada hari akhirat kelak.

okay. bebalik pada tajuk utama kite td iaitu azam tahun baru ni. apa azam korang? aku ni kalau nk di-kira2 byk gile lah azam tahun lepas tak terbuat lagi. haha. aku ni suka buat cerita pumpang. setting bagai tapi tak buat pon. but i hope, next year azam aku akan ditunai kan. sekarang ni aku dah tamat skola. unr pon makin dewasa. so pmikiran pun kenalah matang. don't be childish anymore. jgn nk te-kinja2 lah, mng-gedik2 lah. hapus kan semua tuh. ubah kalau boleh. jika di izinkan allah aku akan ubah. ape azam tahun baru aku? HAH! jeng.. jeng...

1) berbakti pd mama n papa aku.
tu sebenanya azam tahun lps tp aku akan kekeal kan azam ni smpai bile2. aku nk balas jasa mereka. so, aku hrp result spm aku kluar dgn cmerlang nya dan aku harap juga aku dpt lanjutkan pelajaran aku ke mne2 IPT yg bgus. so, please doakan aku ye kwn2. i hope soo.

2) cukup amalan kepada allah
aku kalau boleh nk jugak segalah ibadah aku complete. tak ada yg cacat. so. aku harap aku akan berubah.


3) hijrah dari kekufuran ke kebaikan.
azam aku tahun ni aku harap aku dapat tutup aurat dgn sempurna. aku tak nk lagi dah kalau bole taknk on off lg. macam mmpermainkan hukuk allah jee. ya allah, ampunkan dosa hamba mu ini. aku harap hijrah aku ni akan menjadi dan diberkati oleh Nya.

4) nak kurus. heheh.
ni lg 1 masalah. aku nk kurus bukan sebab nk cantik. tak. walaupun tu salah satu sbbnye lah. hehe. tp yg sebenar-benarnya aku nk elakkan dari sebarang pykit. akuk jalani gaya hidunp sihat. aku setakat ni tak de lah pnyakit berahaya. tp tak slh kn kalau kita amik langkah ber-jaga2? alhadulillah lah. aku pun aktif dlm sukan so mybe takde masalah kot untok sume tuh. insyaallah :)

5) kekal kan hubungan baik dengan kawan2.
aku harap aku dapat ubah perangai aku yg pns baran ni kpd yg lebih cool dan bukan yg cpt melatah. aku harap aku bolee brsabar dgn segala dugaan yg mnimpa dan aku akan sentiasa menjadi kawan yg baik dan understanding. aku sedar perangai aku selama ni amat meng 'anoyying' kn mereka tapi aku memang begini kawan2. maafkan aku. tolong ubah perangai aku ni ye.. peace no war :D

6) boyfriend ? eerrrrr...
aku tak pasti lg bab ni. tp aku tak nk sntuh hal ni buat masa ni. aku nk blaja dulu. tinggi2 smpai ke langit pon bole.. hehe.. just kidding. aku nk balas jasa mama n papa aku, dapat kn kerja bagus dulu. hantar mereka pergi umrah n haji dulu. berbakti pada mereka dulu baru aku pkir pasal bndew ni. tp kalau 1 hari allah mnghantar seorng insan bernama lelaki kpd ku, insyaallah aku akan terima. mybe tu dah jodoh kami :)


hmmm.. pnjg kan. mcm2 aku mintak n aku harap sgt dpt jd kenyataan okay lah kawan2. smoga apa yg korang impikan menjadi n also me tooo. so, assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment