Wednesday, 26 October 2011

Tinggal Kenangan :(

Aku ingat lagi time tu waktu rehat . tangan aku pun gatak nk call mama. exited sgt tup2 dapat berita sedih. WHAT?? GREY IS ALREADY DIE?? sob..sob..

aku: hello ma. adik ni. minggu ni adik balik rumah kawan tau. malas lah nak balik rumah.
mama: pulak dah? kenapa macam tu?
aku: lagi pon abang tak balik. adik malas nak naik KTM . letih. (padahal aku ada projek lain ngan kwn2)
mama: suka hati lah. nanti jangan nakal2. belajar. ada duit tak?
aku: nanti papa datang hantar duit. tau2. ma, kucing sihat?
mama: adik, grey dah mati lah. 3 hari lps.
aku: hah? kenapa? macm mana boleh mati? mama tak bagi dia makan ke?
mama: dah. tapi agaknya dia makan racun kowt. masa mati tu mulut dia berbuih. tu lah . nakal sangat.
aku: comot pon mati ke?
mama: tak. tapi dia dah tak nk makan dah. tak de kawan kowt.

masa tu coins tinggal 10 sen jeee..

aku: tak pe lah. nanti adik kol balik. syiling dah abis n. bye ma. assalamuaikum.
mama: ok.wassalam.

lps ltk jee ganggang pblik tu. tros meleleh air mata aku. sob2. bdk2 kat kantin tu suma pelik tgok aku. aku pon cite lah.

aku: korunk, gery aku dah mati.
mereka: grey?
aku: kucing aku lah.
mereka: HAHAHAHAHA !

 macam lawak sgt jee aku lmpng kang!

mereka: tak pe lah yana. nanti kita buat kenduri tahlil untuk kucing kau yee..

siot jee mulut.nasib baik kawan.
cam tulah kisah nye.. aku pon dah letih nangis. dorunk sume tak abis2 bahan aku. tak pe lah.. pegilah kau dengan aman grey.

                                                     
                                                                             Grey :(

No comments:

Post a Comment